Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
Пошуковий запит: (<.>TJ=Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Матвієнко О. В. 
Теоретичні аспекти забезпечення педагогічної взаємодії у навчально-виховному процесі школи / О. В. Матвієнко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 3-8. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні основи забезпечення педагогічної взаємодії у навчально-виховному процесі школи. Розкрито сутність поняття "педагогічна взаємодія", встановлено його співвідношення з такими категоріями, як "взаємозв'язок", "взаємовідносини" і "вплив". Виокремлено функції педагогічної взаємодії та її форми. Охарактеризовано компоненти зазначеного феномена, досліджено особливості впливу педагогічної взаємодії на якість навчально-виховного процесу.

Рассмотрены теоретические основы обеспечения педагогического взаимодействия в учебно-воспитательном процессе школы. Раскрыта сущность понятия "педагогическое взаимодействие", установлено его соотношение с такими категориями, как "взаимосвязь", "взаимоотношения" и "влияние". Выделены функции педагогического взаимодействия, его формы. Дана характеристика компонентам указанного феномена, исследованы особенности влияния педагогического взаимодействия на качество учебно-воспитательного процесса.

The article deals with theoretical principles of providing pedagogical cooperation in the learning and educating process at school. The essence and features of the notion of pedagogical cooperation, its correlation with the concepts of "interaction" and "influence", functions of pedagogical interaction and its forms have been studied and characterized. The components of the phenomenon under study, peculiarities of pedagogical interaction influence on the quality of the learning process have been defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.466 + Ч421.430

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Таланова Ж. В. 
Докторський і постдокторський рівні рамки кваліфікацій: теоретико-методологічний аспект / Ж. В. Таланова // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 8-14. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.

Проаналізовано найвищі (докторські) кваліфікації та здійснено їх ідентифікацію за допомогою кваліфікаційних рамок. З'ясовано, що європейські метарамки кваліфікацій (Рамка кваліфікацій Європейського простору вищої освіти і Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя) в нинішньому їх вигляді не охоплюють кваліфікації, які надбудовуються над традиційними ступенями доктора філософії та їм еквівалентних - постдокторські кваліфікації (вищого, габілітованого доктора, доктора наук). Запропоновано варіанти досягнення всеохоплюваності кваліфікаційних метарамок та описувачі докторських і постдокторських кваліфікацій.

Проанализированы наивысшие (докторские) квалификации и осуществлена их идентификация с помощью квалификационных рамок. Выяснено, что европейские метарамки (Рамка квалификаций Европейского пространства высшего образования и Европейская рамка квалификаций для обучения на протяжении жизни) в нынешнем их виде не охватывают квалификации, которые надстраиваются над традиционными степенями доктора философии и им эквивалентными - постдокторские квалификации (высшего, габилитованного доктора, доктора наук). Предложены варианты достижения всеохватности квалификационных метарамок и дескрипторы докторских и постдокторских квалификаций.

The highest (doctoral) qualifications and their identification by means of qualifications frameworks have been analyzed in the article. It is argued that current European meta-frameworks (Qualifications Framework for European Higher Education Area andEuropean Qualifications Framework for Lifelong Learning) do not include postdoctoral qualifications (Higher, Habilitated Doctor, Doctor of Sciences) which overbuild above traditional PhD and equivalent degrees. Variants of achievement of complete array of qualification meta-frameworks and descriptors for doctoral and postdoctoral qualifications have been proposed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч216(4)242 + Ч216(4УКР)242

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Смолей В. В. 
Загальні принципи шкільного менеджменту / В. В. Смолей // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 15-21. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

На основі аналізу теорії та практики освітнього менеджменту описано й апробовано принципи, які зумовлюють і визначають конкретні правила управлінської діяльності. Розглянуто та систематизовано загальні принципи управління в сучасній освіті. Обгрунтовано та сформульовано принципи, що мають загальний, об'єктивний і природний характер в управлінні школою, визначають зміст управлінської діяльності і є необхідною передумовою ефективного й успішного керівництва навчальним закладом.

На основе анализа теории и практики описаны и апробированы принципы, которые обуславливают и определяют конкретные правила управленческой деятельности. На основании анализа научных исследований рассмотрены и систематизированы общие принципы управления в современной школе. Обоснованы и сформулированы принципы, которые имеют общий, объективный и естественный характер в управлении школой, определяют сущность управленческой деятельности и являются необходимым условием эффективного и успешного управления образовательным учреждением.

A whole range of principles which stipulate and define the rules of management activity have been described and verified in scientific and practical works on educational management. General principles of management in modern education have been studied and classified on the basis of scientific research. The principles proposed are considered to be general and objective in school management. They define the content of school management activity and are necessary for its successful functioning.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бенера В. Є. 
Методологічні засади розвитку теорії та практики самостійної роботи студентів у навчальному процесі вищих закладів освіти України (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.) / В. Є. Бенера // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 21-28. - Бібліогр.: 29 назв. - укp.

Розкрито методологічні засади розвитку теорії та практики самостійної роботи студентів у навчальному процесі ВНЗ України досліджуваного періоду. Розглянуто методологічні концепти дослідження: філософський, загальнонауковий, конкретно науковий і технологічний. Охарактеризовано методи вивчення предметного поля історико-педагогічного дослідження.

Раскрыты методологические основы развития теории и практики самостоятельной роботы студентов в учебном процессе ВУЗ Украины исследуемого периода. Рассмотрены методологические концепты исследования: философский, общенаучный, конкретно научный и технологический. Охарактеризованы методы изучения предметного поля историко-педагогического исследования.

The article reveals the methodological foundations of the theory and practice development during the self-managed activity of students in the process of learning at higher education establishments in Ukraine of the researched period. The methodological concepts of the investigation have been studied: philosophical, general scientific, specific scientific and technological methods in terms of subject field of historical and pedagogical investigation have been characterized.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.267 + Ч483(4УКР)5/6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Ялліна В. Л. 
Витоки розвитку ідей розумового виховання у вітчизняній педагогічній думці (ІХ - ХІХ ст.) / В. Л. Ялліна // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 28-32. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Охарактеризовано витоки ідей розумового виховання у вітчизняній педагогічній думці. З'ясовано роль розумового виховання у формуванні світогляду дитини, її розумовому розвитку, стимулюванні самостійності й активності у навчанні. Висвітлено внесок провідних вітчизняних діячів освіти (Ф. Прокопович, Г. Сковорода, М. Пирогов, К. Ушинський, С. Миропольський та ін.) щодо визначення сутності, завдань, засобів, форм і методів розумового виховання учнів. Визначено причини особливої уваги педагогів до проблеми розумового виховання.

Охарактеризованы истоки идей умственного воспитания в отечественной педагогической мысли. Выяснена роль умственного воспитания в формировании мировоззрения ребенка, его умственного развития, стимулировании самостоятельности и активности в обучении. Освещен вклад видных представителей педагогической мысли (Ф. Прокопович, Г. Сковорода, Н. Пирогов, К. Ушинский, С. Миропольский и др.) на сущность, задачи, способы, формы и методы умственного воспитания учеников. Определены причины особого внимания педагогов к проблеме умственного воспитания.

Source of intellectual upbringing ideas development in Ukrainian pedagogical thought have been presented. The role of intellectual education in forming the outlook, mentality, encouraging self-managed activity of a child have been illustrated. The contribution of the progressive Ukrainian pedagogues (F. Prokopovich, G. Skovoroda, K. Ushinskiy, S. Miropolskiy and others) into formulating the main point, problems, methods of intellectual education have been revealed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220 + Ч33(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Малихін О. В. 
Інформаційно-навчальне середовище як засіб ефективної організації самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів / О. В. Малихін // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 33-38. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Здійснено психолого-педагогічний аналіз категорій "середовище", "інформаційний простір" та "інформаційно-навчальне середовище". Визначено структуру та дидактичні можливості інформаційно-навчального середовища як засобу ефективної організації самостійної навчальної діяльності студентів педагогічних ВНЗ.

Проведен психолого-педагогический анализ категорий "среда", "информационно-обучающая среда". Определены возможности информационно-обучающей среды как средства эффективной организации самостоятельной учебной деятельности студентов педагогических ВУЗ.

Psychological and pedagogical analysis of categories "environment", "information space" and "informative-and-instructive environment" has been carried out in the article. The structure and didactic possibilities of informative-and-instructive environment as a means of effective organization of students' self-managed educational activities in higher pedagogical educational establishments have been defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.267 + Ч489.511.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Вознюк О. В. 
Сучасні наукові підходи до аналізу професійного розвитку педагога / О. В. Вознюк // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 38-43. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто сучасні наукові підходи до аналізу професійного розвитку педагога, що постають теоретико-методологічним підгрунтям для узагальнення теорії і практики професійного становлення фахівця. Особливу увагу акцентовано на необхідності побудови цілісної моделі, яка повинна реалізувати психолого-педагогічну програму дослідження феномена громадянського розвитку особистості педагога-професіонала, поєднати в одному теоретико-методологічному полі цілі розвитку людини - особистості, професіонала та громадянина.

Рассматриваются современные научные подходы к анализу профессионального развития педагога, что является теоретико-методологической основой для обобщения теории и практики профессионального становления специалиста. Особое внимание акцентировано на необходимости построения целостной модели, которая должна реализовать психолого-педагогическую программу исследования феномена гражданского развития личности педагога-профессионала, сочетать в одном теоретико-методологическом поле цели развития человека - личности, профессионала и гражданина.

Contemporary scientific approaches to the analysis of the teacher's professional development have been examined, being the theoretical and methodological basis for theory and practice generalization of the mentioned process. This opens the prospect ofconstructing its integral model to realize the psychological and pedagogical program researching into the phenomenon of citizen development of the professional teacher's personality. Moreover, the investigation foresees the unification in one theoreticaland methodological field of the three aims of the development of a man - that of a personality, a professional and a citizen.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Городиська О. М. 
Педагогічні умови формування готовності майбутнього вчителя до педагогічного самоаналізу / О. М. Городиська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 43-48. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Обгрунтовано педагогічні умови формування готовності майбутнього вчителя до педагогічного самоаналізу: розвиток у студентів позитивного ставлення до аналітичної діяльності на рівні рефлексії, формування системи дидактико-технологічних і самоаналітичних знань і вмінь, педагогічний супровід самоаналітичної діяльності на рівні всіх компонентів навчально-виховного процесу, організація науково обгрунтованого моніторингу результатів навчального процесу у контексті особистісних досягнень.

Обоснованы педагогические условия формирования готовности будущего учителя к педагогическому самоанализу: развитие у студентов положительного отношения к аналитической деятельности на уровне рефлексии, формирование системы дидактико-технологических и самоаналитических знаний и умений, педагогическое сопровождение самоаналитической деятельности на уровне всех компонентов учебно-воспитательного процесса, организация научно обоснованного мониторинга результатов учебного процесса в контексте личностных достижений.

Pedagogic conditions of forming future teachers' readiness to pedagogic self-analysis have been grounded in the article, namely: development students' positive attitude to analytical activity on the level of reflection, forming the system of didactic, technological and self-analytical knowledge and skills, pedagogic accompaniment of self-analytical activity on the level of all the components of learning process, organizing scientifically grounded monitoring of results in the context of personal achievements.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.223.4

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Коваль Л. В. 
Підготовка майбутніх учителів до застосування загально-навчальних технологій у початковій школі: штрихи концепції / Л. В. Коваль // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 48-53. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Обгрунтовано концепцію системи дидактико-методичної підготовки майбутніх учителів до застосування загальнонавчальних технологій у початковій школі на основі ідеї особистісно орієнтованої парадигми та з урахуванням актуальних проблем розвитку сучасної професійної педагогічної освіти.

Представлена концепция системы дидактико-методической подготовки будущих учителей к внедрению общеучебных технологий в начальной школе на основе идей личностно ориентированной парадигмы и с учетом актуальных проблем развития современного профессионального педагогического образования.

The article deals with the concept of future teacher system preparation in terms of implementation of common educational technologies at primary school on the basis of ideas of personality oriented paradigm and taking into consideration topical problems of professional pedagogical education development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Чайковська Г. Б. 
Формування екологічної компетенції в майбутніх учителів початкової школи / Г. Б. Чайковська // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 54-59. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито суть поняття екологічної компетенції майбутніх вчителів початкової школи. Обгрунтовано модель формування екологічної компетенції студентів як технологію навчання у ВНЗ. Висвітлено зміст предметного, професійно-орінтованого, життєвого й особисто-цінніснісного рівнів екологічної компетенції студентів. Встановлено, що формування цих рівнів стає можливим за умови повноцінного розвитку різних компонентів екологічної компетенції майбутніх учителів.

Раскрыта сущность понятия "экологическая компетенция" будущих учителей начальной школы. Обоснована модель формирования экологической компетенции студентов как технология обучения в ВУЗ. Отображено содержание предметного, профессионально-ориентированного, жизненного и личностно-ценностного уровней экологической компетенции студентов. Установлено, что формирование этих уровней становится возможным при условии полноценного развития различных компонентов экологической компетенции будущих учителей.

The essence of the notion of ecological competence of future teachers of primary school has been exposed. The model of ecological competence formation of students has been offered in the form of technology of teaching at a higher educational establishment. The contents of subject, professionally-oriented, vital and personality-valued levels of student ecological competence have been highlighted. It has been defined that formation of these levels becomes possible on condition of appropriate development of different components of ecological competence of future teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Б1 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Курач М. С. 
Метод проектів як основа сучасних педагогічних технологій у підготовці майбутніх учителів трудового навчання / М. С. Курач // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 60-65. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розкрито зміст поняття педагогічної технології в навчально-виховному процесі ВНЗ. Обгрунтовано необхідність використання методу проектів у трудовому навчанні. Акцентовано увагу на особливості розвитку творчих здібностей студентів у процесі проектно-технологічної діяльності. Визначено шляхи успішної реалізації проектної технології в процесі підготовки майбутніх учителів трудового навчання.

Раскрыто содержание понятия "педагогическая технология" в учебно-воспитательном процессе ВУЗ. Обоснована необходимость использования метода проектов в трудовом обучении. Обращено внимание на особенности развития творческих способностей студентов в процессе проектно-технологической деятельности. Определены пути успешной реализации проектной технологии в процессе подготовки будущих учителей трудового обучения.

The concept of pedagogical technology in the educational process of a higher educational establishment has been revealed. The necessity of using project method in labour studies has been proved. The main attention has been paid to the peculiarities ofthe origin of students creative abilities in the process of design and technological activity. The main aspects of successful implementation of design technology in the process of preparation of future teachers of labor studies have been highlighted.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.29 + Ч489.518.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Олійник Г. М. 
Професійна підготовка соціальних педагогів: компетентнісний підхід / Г. М. Олійник // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 65-69. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано особливості реалізації компетентнісного підходу до підготовки соціальних педагогів, визначено його напрями та функції. Обгрунтовано зміст понять "компетентність" і "компетентнісний підхід". Здійснено порівняльний аналіз компетентнісного підходу з особистісно-орієнтованим і діяльнісним підходами до підготовки майбутніх фахівців. Визначено структуру та компоненти професійної компетентності соціального педагога.

Проанализированы особенности реализации компетентностного подхода к подготовке социальных педагогов, определены его направления и функции. Обосновано содержание понятий "компетентность" и "компетентностный подход". Осуществлен сравнительный анализ компетентностного подхода с личностно-ориентированным и деятельностным подходами к подготовке будущих специалистов. Представлены структура и компоненты профессиональной компетентности социального педагога.

The article analyzes functions and application areas of the competence approach to training of specialists in the system of higher education. The meaning of such concepts as "competence", "competence approach" has been grounded. The comparative analysis of competence approach and person-oriented approach has been carried out. The structure and components of social pedagogue professional competence have been defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Підручна З. Ф. 
Педагогічні технології у професійній освіті майбутніх перекладачів / З. Ф. Підручна // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 70-75. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано психофізіологічні особливості студентів з позиції суб'єктності, відповідальності за своє життя, індивідуальної мети та цінностей власного буття як в професії, так і в житті загалом. На основі психофізіологічних особливостей та педагогічних факторів обгрунтовано педагогічну й андрагогічну модель навчання майбутніх перекладачів. Визначено педагогічні технології професійної підготовки майбутніх перекладачів у вищій педагогічній школі з урахуванням специфіки їх діяльності.

Проанализированы психофизиологические особенности студентов с позиции субъектности, ответственности за свою жизнь, индивидуальной цели и ценностей собственного бытия как в профессии, так и в жизни в целом. На основе психофизиологических особенностей и педагогических факторов обоснованы педагогическая и андрагогическая модели обучения будущих переводчиков. Определены педагогические технологии профессиональной подготовки будущих переводчиков в ВУЗ с учётом специфики их деятельности.

Psychological and physiological peculiarities of students as adults responsible for their life with individual aim and values of their own existence in profession and life have been analysed. On the basis of the psychological and physiological peculiarities, pedagogical factors the pedagogical and andragogical models of the future interpreters' professional training process have been determined in the article. Pedagogical technologies in the future interpreters' professional training process at higher educational establishments determining interpreters' specific features activity under contemporary circumstances have been defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.24 + Ш12-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мельничук І. М. 
Підготовка майбутніх соціальних працівників засобами інтерактивних технологій: результати педагогічного експерименту / І. М. Мельничук // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 75-82. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Наведено й інтерпретовано результати експериментального дослідження підготовки майбутніх соціальних працівників засобами інтерактивних технологій. Здійснено порівняльний аналіз показників рівнів готовності до професійної діяльності майбутніх соціальних працівників, які навчалися в контрольних та експериментальних групах. Методами математичної статистики доведено достовірність одержаних результатів у процесі експерименту.

Представлены и интерпретированы результаты экспериментального исследования подготовки будущих социальных работников средствами интерактивных технологий. Проведен сравнительный анализ показателей уровней готовности к профессиональной деятельности будущих социальных работников, которые обучались в контрольных и экспериментальных группах. Методами математической статистики доказана достоверность полученных результатов в процессе эксперимента.

Results of experimental research of preparation of future social workers by means of interactive technologies have been presented and interpreted in the article. Comparative analysis of indexes of readiness levels has been conducted to professional activity of future social workers who got their education in control and experimental groups. Authenticity of the obtained results has been verified in the process of experiment by methods of mathematical statistics.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.24 + Ч312 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Грушко В. С. 
Становлення життєвої компетентності майбутніх фахівців у процесі вивчення курсу "Соціологія" / В. С. Грушко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 82-86. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

На основі аналізу здобутків педагогічної науки розкрито сутність поняття "життєва компетентність". Показано можливості та механізми становлення життєвої компетентності студентів у процесі вивчення курсу соціології.

На основе анализа достижений педагогической науки раскрыта суть понятия "жизненная компетентность". Показаны возможности и механизмы становления жизненной компетентности студентов в процессе изучения ими курса социологии.

The essence of the concept of life-determining competence has been presented on the basis of modern pedagogical science achievements. The possibilities and mechanisms of life determining competence establishment in students in the course of learning auniversity discipline "Sociology".


Індекс рубрикатора НБУВ: С5 р31(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Пігур М. В. 
Реалізація принципу міжрівневих зв'язків мовного матеріалу зі словотвору в підручниках для студентів-філологів / М. В. Пігур // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 87-93. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

З'ясовано зміст і обсяг словотвірних відомостей, з якими ознайомлюються студенти філологічних факультетів ВНЗ. Особливу увагу приділено міжрівневій презентації словотвірного мовного матеріалу в підручниках для студентів-словесників. Здійснено порівняльний аналіз навчальної літератури. Зроблено висновок, що семантичний аспект і врахування взаємодії одиниць різних мовних рівнів є визначальними чинниками у трактуванні мовних явищ. Встановлено, що у збірниках вправ основною одиницею презентації лінгвістичного матеріалу є текст, який інтегрує в собі усі рівні структурно-семантичної організації мови.

Выяснено содержание и объем словообразовательных сведений, с которыми знакомятся студенты филологических факультетов ВУЗ. Особое внимание обращено на межуровневую презентацию словообразовательного языкового материала в учебниках для студентов-словесников. Осуществлен сравнительный анализ научной литературы. Сделан вывод, что семантический аспект и учет взаимодействия единиц различных языковых уровней являются определяющими факторами в трактовке языковых явлений. Установлено, что в сборниках упражнений основной единицей презентации лингвистического материала является текст, который интегрирует в себе все уровни структурно-семантической организации языка.

This article deals with the content and object of the information about word-formation that philological department students of higher educational establishment get acquainted with. The particular attention has been paid to the word-formation linguistic interlevel connections material presentation in textbooks for the students of philology of a higher educational establishment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Терещук Д. Г. 
Моделювання комунікативної поведінки як засіб розвитку іншомовних мовленнєвих стратегій студентів філологічних спеціальностей / Д. Г. Терещук // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 93-97. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Обгрунтовано дидактичний потенціал комунікативних симуляцій в розвитку стратегічної компоненти іншомовної комунікативної компетенції у контексті вищої професійної лінгвістичної освіти. Розкрито поняття комунікативної симуляції, визначено її основні характеристики й аргументовано, що моделювання комунікативної реальності у ході симуляції забезпечить можливість ефективного розвитку іншомовних мовленнєвих стратегій студентів філологічного профілю.

Обоснована роль дидактического потенциала коммуникативных симуляций в развитии стратегической компоненты иноязычной коммуникативной компетенции в контексте высшего профессионального лингвистического образования. Раскрыто понятие коммуникативной симуляции, определены ее основные характеристики и аргументировано, что моделирование коммуникативной реальности в ходе симуляции обеспечит возможность эффективного развития иноязычных речевых стратегий студентов филологического профиля.

The article explores the didactic potential of communicative simulations in the development of the strategic component of students' communicative competence in foreign language. The author analyses the notion of communicative simulation, defines its basic characteristics. The article also demonstrates the possibility of effective strategies development for the students specializing in language-related disciplines on the basis of communicative reality modeling in simulation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Орлова О. П. 
Формування мовленнєвого етикету і культури діалогічного спілкування студентів вищих навчальних закладів (на матеріалі української та німецької мов) / О. П. Орлова // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 97-103. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Акцентовано увагу на використанні міжпредметних зв'язків у формуванні мовленнєвого етикету та культури діалогічного спілкування студентів ВНЗ на заняттях з української та німецької мови за професійним спрямуванням. Зроблено висновок, що такий взаємозв'язок позитивно впливає на засвоєння знань із предмета дослідження та формування мовленнєвоетикетних умінь і навичок. Проаналізовано результати констатувального зрізу та визначено шляхи подолання труднощів у вивченні українського та німецького діалогічного спілкування.

Акцентировано внимание на использовании межпредметных связей в формировании речевого этикета и культуры диалогического общения студентов ВУЗ на занятиях по украинскому и немецкому языку с профессиональным направлением. Сделан вывод, что такая взаимосвязь положительно влияет на усвоение знаний по предмету исследования и формирование этикетноречевых умений и навыков. Проанализированы результаты констатирующего среза и предложены пути преодоления трудностей в обучении украинскому и немецкому диалогическому общению.

The article deals with using intersubject connections in the process of forming student's speech etiquette and culture of dialogue communication at Ukrainian and German language lessons at higher educational establishments. This intercommunication positively influences mastering of knowledge of research subject and forming of speech etiquette abilities and skills. The results of the stating phase have been presented and methods of overcoming of difficulties in the study of Ukrainian and German dialogue speech have been suggested.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913.373 + Ш143.24-913.373

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Криськів М. Й. 
Рівень мовленнєвої культури юридичних видань / М. Й. Криськів // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 104-107. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано нормативні державні документи, посібники, ділові папери, підготовлені працівниками правоохоронних органів. Наведено приклади порушень мовних норм у юридичній сфері (неточність термінів, неоднозначні формулювання, що допускають різні тлумачення). Наголошено на необхідності підвищення мовленнєвої культури юристів.

Проанализированы нормативные государственные документы, пособия, деловые бумаги, составленные сотрудниками правоохранительных органов. Приведены примеры нарушений языковых норм в юридической сфере (неточность терминов, неоднозначные формулировки, допускающие различные толкования). Отмечена необходимость повышения речевой культуры юристов.

The article deals with rough violation of language norms in juridical sphere. The samples of underestimation of language aspect in professional activity have been taken from various sources - normative state documents, textbooks, business papers composed by the workers of the juridical institutions. Among language mistakes are misuse of terminology, polysemantic definitions which often imply different meanings. The idea of necessity of raising the lever of speech culture of legislative branch workershas been substantiated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-73 + Х8(4УКР)-8:Ш141.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Власенко К. В. 
Досвід створення електронного навчально-методичного посібника з вищої математики / К. В. Власенко // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка. - 2010. - Вип. 3. - С. 108-114. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Описано загальні методичні принципи, яких необхідно дотримуватись під час розробки електронного навчально-методичного посібника, що є складовою навчально-методичного комплексу з вищої математики для майбутніх інженерів. Визначено можливості інтенсифікації навчального процесу за допомогою посібника та відповідність головному принципу його функціонування: викладач і студент взаємодіють за умов освітнього середовища.

Описаны общие методические принципы, которые применялись во время разработки электронного учебно-методического пособия, входящего в состав учебно-методического комплекса по высшей математике для будущих инженеров. Определены возможности интенсификации учебного процесса с помощью пособия и соответствие главному принципу его функционирования: преподаватель и студент взаимодействуют в условиях образовательной среды.

It has been shown that general methodical principles and recommendations of modernization of technology content of studies have been used while developing electronic manual which is the constituent of educational and methodical complex on Higher Mathematics for future engineers. Possibilities of intensification of educational process by means of a manual and the accordance with the main principle of its functioning which implies - a teacher and student cooperation at mediation of educational environment have been defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського